رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی چیست؟

از زمان ظهور سایت های بزرگ فروشگاهی آنلاین، رشد خرید آنلاین بسیار زیاد بوده است، با افزایش چشمگیر تعداد مشتریانی که خرید اینترنتی را انتخاب می کنند. پیش بینی می شود ارزش کسب و کار های آنلاین تا سال 2024 به 440 میلیارد دلار برسد. امروزه خرید آنلاین در بین مصرف کنندگان به دلیل مزایایی مانند تنوع بیشتر، زمان کمتر صرف کردن و غیره محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و افراد در خانه می مانند و خرید خود را به طور کامل انجام می دهند. 

در حقیقت، طبق یک نظرسنجی معتبر، 60٪ از مصرف کننده ها ترجیح می دهند به راحتی از خانه خرید کنند. به دلیل همین اهمیت خرید اینترنتی، برای بسیاری از کسب وکار های آنلاین این سوال پیش میاید که چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشی. به همین جهت در این مقاله به رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی می پردازیم.

روند تصمیم گیری خریدار ها در سال های اخیر به طور چشمگیری تغییر کرده است. خریداران قبل از اینکه با یک فروشنده صحبت کنند، تحقیقات گسترده آنلاین خود را انجام می دهند. خریداران همچنین خریدهای مستقیم را به صورت آنلاین و از طریق تلفن هوشمند خود انجام می دهند و دیگر حاضر به انجام خرید حضوری نیستند.

خبر خوب این است که شما برای موفقیت فروشگاه اینترنتی خود مجبور نیستید با آمازون یا سایر غول های خرده فروشی رقابت کنید. اینترنت حتی شرکت های کوچک را قادر می سازد تا از طریق سیستم عامل های مختلف حتی از اینستاگرام و یا وب سایت و با استفاده از پلاگین های وردپرس به فروش آنلاین محصولات خود بپردازند.

حتی بسیاری از کسب و کار های سنتی نیز از این روش پیروی کرده اند و در حال حاضر اکثر آن ها دارای یک وب سایت تجارت الکترونیکی اختصاصی هستند که مصرف کنندگان می توانند از طریق آن خریدهای اینترنتی انجام دهند. در مقایسه با راه اندازی فروشگاه فیزیکی، شروع به کار به صورت آنلاین بسیار قابل کنترل و مقرون به صرفه است و نیازی به سرمایه زیادی نخواهید داشت.

اگر کسب و کاری الکترونیکی و آنلاین دارید، باید تعاملات متعدد کاربر را درگیر کنید. باید بدانید که تنها یک وقفه، ارتباط نادرست یا خطا در این مسیر می تواند ضرر به همراه داشته باشد. اگر می خواهید در فروشگاه آنلاین خود فروش بیشتری داشته باشید، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا تجربه ی کاربری بسیار خوبی برای کاربران خود ایجاد کنید.

بنابراین ما در این مقاله به شما اهمیت داشتن فروشگاه آنلاین را خواهیم گفت و همچنین رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی همراه با ابزار ها و افزونه های لازم را ارائه خواهیم داد.

چرا باید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنیم؟

راه اندازی فروشگاه آنلاین به ویژه امروزه به دلیل شرایط کرونا بسیار مهم است. امروزه شما به هر کجا که بروید درباره خرید آنلاین، تجارت الکترونیکی و حتی کیف پول های مجازی در تلفن های همراه می شنوید. بیایید برای درک بهتر این موضوع اهمیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بررسی کنیم و سپس به راز موفقیت در فروش اینترنتی بپردازیم.

1- می توانید در مدت زمان کوتاهی فروش خود را افزایش دهید.

مشاغل سنتی ممکن است از قبل مشتری وفاداری داشته باشند اما به دست آوردن مشتری جدید و بازگرداندن این مشتریان کار سختی است. تجارت آنلاین می تواند تقریباً بلافاصله این مشکل را برطرف کند.

مصرف کنندگان اکنون تنها با چند کلیک قادر به خرید موارد مورد نیاز خود و دریافت آن درب منزل خود هستند. بسیاری از افراد حتی مستقیماً از طریق تلفن های هوشمند خود خرید می کنند.

هنگام فروش آنلاین، بسیاری از مشتریان از وب سایت ها برای یافتن چیزهایی که می خواهند و نیاز به خرید دارند، استفاده می کنند. شما می توانید فروش، نرخ نعامل و مشتریان خود را به طور همزمان افزایش دهید.

2- می توانید بدون محدودیت زمانی و مکانی به مشتری های سراسر دنیا دسترسی پیدا کنید.

اینترنت هیچ مرز جغرافیایی ندارد و شما می توانید مشتریانی از سراسر کشور یا خارج از قاره داشته باشید. این افزایش چشمگیر مشتریان بالقوه، تجارت شما را به سطح کاملاً جدیدی می برد. اکنون می توانید تصمیم بگیرید که به دلخواه خود و بدون محدودیت به بازاریابی بپردازید. آن باورهای محدود را فراموش کنید و این واقعیت را بپذیرید که جهان بزرگتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

باب شدن خرید اینترنتی به شما این امکان را می دهد که بتوانید حتی در هنگام خواب هم محصولات خود را ارائه دهید. یک فروشگاه آنلاین این موانع زمانی را برطرف می کند زیرا اکنون افراد می توانند در هر زمان که بخواهند در هر کجا که هستند از شما خرید کنند. شما می توانید در رختخواب خود بخوابید و هنوز هم سفارشات در حال پردازش داشته باشید.

3- می توانید تجارت خود را راحت تر توسعه دهید.

در سال های اخیر، موثرترین شکل بازاریابی به طور کلی از طریق اینترنت انجام می شود. این بدان معنی است که داشتن وب سایتی که می توانید از طریق آن مستقیماً بفروشید می تواند یک مزیت بزرگ باشد. هنگامی که بازاریابی دیجیتال خود را به وب سایت خود متصل می کنید، می توانید مشتریان خود را سرگرم کنید. به عنوان مثال، امروزه بسیاری از مشاغل بر روی SEO و بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو تمرکز دارند. سئو شامل استفاده از صفحات وب و محتوای وب برای دیده شدن بیشتر تجارت شما در گوگل است.

مشتریان ممکن است شما را برای اولین بار هنگام جستجوی محصول و یا خدمات خاصی که شما ارائه می دهید، پیدا کنند. فروش آنلاین همچنین به سایر روش های بازاریابی دیجیتال کمک می کند. شما می توانید با دانش بر رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی محصولات خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید و حتی فیلم ها و اینفوگرافیک ایجاد کنید تا به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از محتوای وبلاگ افراد را مستقیماً به صفحات محصول خود هدایت کنید.

4- در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

همانطور که می دانید فروش بیشتر به افزایش درآمد شما کمک می کند، اما کاهش هزینه ها می تواند به افزایش حاشیه سود شما حتی خیلی بیشتر کمک کند. این دقیقاً همان کاری است که کسب و کار آنلاین برای شما انجام می دهد. هنگامی که محصولات جدید را به یک فروشگاه فیزیکی معرفی می کنید، اغلب مجبورید هزینه بیشتری را برای ذخیره سازی و انبارداری، تدارکات، کارمندان و سایر موارد وارد فرآیند هزینه ها کنید.

با این حال، با فروش آنلاین آن ها شما می توانید بلافاصله در تمامی این زمینه ها صرفه جویی کنید. برخی از مشاغل برخی محصولات خاص را بصورت انحصاری بصورت آنلاین می فروشند و برخی از خرده فروشان سنتی بصورت آنلاین فعالیت می کنند تا در پرداخت هزینه های نگهداری و انبارداری و پرسنل صرفه جویی کنند.

5- فروشگاه اینترنتی به شما درباره ی مشتریانتان بینش بسیار زیادی می دهد.

یکی از مزایای فروش آنلاین که فکرش را هم نمی کردید این است که جمع آوری، اندازه گیری و شناسایی مشتریان و رفتار آن ها بسار ساده است. اگر می خواهید روی تجربه مشتری متمرکز شوید، پس باید اطلاعات مصرف کننده خود را داشته باشید. فروش آنلاین به شما این امکان را می دهد که با ردیابی تعاملات مشتری، داده های دست اول را جمع آوری کنید. شما برای ادامه نوآوری در تجربه مشتری خود، یک حلقه بازخورد ثابت از بینش های عملی خواهید داشت و از این طریق می توانید تجربه ی کاربری بهتری را فراهم کنید.

6- کسب و کار آنلاین می تواند تعداد مشتریان را افزایش دهد.

اگرچه جذب مشتری نیازمند یک استراتژی بازاریابی خوب است، اما تشویق آن ها و ترغیب کردن به فروش مکرر در بستر آنلاین حتی بهتر انجام می شود و یکی از عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی است. تحقیقات انجام شده از Bain & Company نشان داد که افزایش 5 درصدی در حفظ مشتری می تواند 75 درصد سود داشته باشد. مشتریانی که شما در گذشته تحت تأثیر قرار داده اید به طور مرتب از کسب و کار شما خرید می کنند و بیشتر هزینه می کنند.
فروش آنلاین باعث حفظ مشتری به روش های مختلف می شود. برای اولین بار، مشتریانی که به تجارت شما علاقه مند می شوند می توانند طیف وسیعی از محصولات یا خدمات شما را به صورت آنلاین مرور و بررسی کنند. بسیاری از فروشگاه های آنلاین به مشتریان این امکان را می دهند تا به ازای انجام خرید های خود جایزه و پاداش دریافت کنند. اعطای جوایز آنلاین به مشتریان می تواند آن ها را ترغیب کند تا در آینده به کسب و کار شما بازگردند.

7- به شما کمک می کند تا در رقابت خود با سایر کسب و کار ها پیروز شوید.

تجارت آنلاین همچنین می تواند به شما کمک کند تا در رقابت با سایر کسب و کار ها برتر باشید. هر خرده فروشی که به مشتریان اجازه خرید آنلاین را ندهد، منسوخ شده به نظر می رسد. داشتن یک فروشگاه اینترنتی سریع و با کاربرد آسان باعث می شود افراد بلافاصله به جای رقبای شما از شما خرید کنند. فروش آنلاین محصولات همچنین هنگامی که می خواهید مشتری را برای خرید متقاعد سازید مزایای خود را دارد و این ضرورت وجود فروشگاه اینترنتی را نشان می دهد.

وب سایت شما می تواند مشتریان را در مورد میزان فروش شما، کیفیت محصولات شما و دلیل خرید آن ها از شما آگاه کند. همچنین می توانید نظرات سایر مشتریان را به آن ها نشان دهید، بنابراین مردم می دانند که از یک مارک معتبر خرید می کنند و از این طریق راحت تر می توان اعتماد سازی کرد.

هر مزیتی که می توانید نسبت به مشاغل رقیب کسب کنید یک امتیاز مثبت است و فروش آنلاین مزایای زیادی به شما می دهد. این به بازاریابی شما کمک می کند، دسترسی شما به مشتری را بیشتر می کند و می تواند بلافاصله به شما در دستیابی به بازار گسترده تری کمک کند. در مجموع، هر کسب و کاری نیاز به فروش اینترنتی دارد تا به سرعت از رقابت خود پیشی بگیرد. در ادامه رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی را به شما معرفی می کنیم.

رازهایی برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی

در اینجا رازهای موفقیت در فروش اینترنتی را که بر اساس تجربه افراد موفق جمع آوری شده است برایتان بیان می کنیم، امیدواریم بتوانید از آن ها بهره ببرید:

1- تا حد امکان روند خرید را راحت تر کنید.

راحت تر کردن روند خرید محصولات یکی از رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی است و برای عملی کردن آن شما باید به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید:
گزینه های پرداخت متنوع

مصرف کنندگان از نظر نحوه پرداخت واقعی کالاها و خدمات بیش از هر زمان دیگری حق انتخاب دارند. با ارائه گزینه های پرداخت بیشتر مانند پرداخت درب منزل، به صورت آنلاین و… به مشتریان خود حق انتخاب دهید. برای این کار می توانید از افزونه پرداخت در محل پیشرفته ووکامرس استفاده کنید که با استفاده از این افزونه میتوانید شیوه پرداخت در محل را در سایت وردپرسی خود بر اساس شهر و استان و یا محصولات و یا دسته بندی خاصی تعیین کنید.

فرم های کوتاه ثبت نام با فیلد های ضروری

مجبور کردن افراد برای ثبت نام در یک حساب کاربری برای مشتریان بار اول بسیار ناخوشایند است. یک مطالعه کاربردی توسط Smashing Magazine نشان داد که دلیل اصلی نفرت کاربران برای ایجاد حساب کاربری، فیلد های بسیار زیاد است و این موضوع روند پرداخت را طولانی می کند. بنابراین هنگام ایجاد هر فرمی تنها اطلاعات ضروری را دریافت کنید و اگر به اطلاعات اضافی مانند شماره تلفن احتیاج دارید، حتماً توضیحی در مورد دلیل نیاز آن اضافه کنید. همچنین چند مرحله ای کردن صفحه پرداخت، تجربه کاربری را بهبود می بخشد زیرا کاربر مجبور نیست در یک صفحه همه اطلاعات خود را وارد کند. برای این کار می توانید از افزونه پرداخت چند مرحله ای استفاده کنید.

حواس پرتی ها را به حداقل برسانید.

صفحه پرداخت شما پایان چرخه فروش است و این مرحله آخر است و این بدان معناست که تحت هیچ شرایطی نباید تبلیغات خود و یا هر کاری که موجب حواس پرتی می شود را در این مرحله انجام دهید. هدف شما در اینجا پرداخت نهایی است و تنها باید بر اطلاعات ضروری افراد متمرکز باشید.

دکمه های دعوت به عمل (CTA) واضح داشته باشید.

وقتی کسی کالایی را به سبد خود اضافه می کند، کاملاً شفاف سازی کنید که می تواند “ادامه پرداخت” یا “ادامه خرید” باشد. از ایجاد ابهام در دکمه CTA و استفاده از کلماتی مانند “ادامه”، “پرداخت” یا “درخواست” خودداری کنید. همچنین سعی کنید دکمه ی شما کنتراست رنگی داشته باشد.

نماد اعتماد برای پرداخت داشته باشید.

اعتماد سازی یکی از کلیدهای روانشناختی است که شما باید برای افزایش درصد فروش خود استفاده کنید. این کار یک روش برای ایجاد اعتماد و تأمین امنیت در صفحه پرداخت شما می باشد. حتما ای نماد را به سایت خود اضافه کنید.

2- از عکس های با کیفیت استفاده کنید.

خرید همیشه یک تجربه بصری بوده است. 73٪ از خریداران آنلاین اعلام می کنند که برای تصمیم گیری در خرید حداقل به بیش از 3 یا 4 تصویر در هر محصول نیاز دارند. بسته به نوع کالایی که می فروشید، نوع تصاویر را در صفحات محصول خود تطبیق دهید. همیشه یک گالری با وضوح و بزرگنمایی بالا و گزینه های 360 درجه روی محصول ایجاد کنید. بیشتر فروشندگان از کیفیت تصویر غافل می شوند و این بزرگترین اشتباه آن ها است.

استفاده از تصاویر بهتر در صفحات محصول یکی از رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی است که نرخ تبدیل را تا 53 درصد بهبود می بخشد. از آنجا که خریداران ایده دقیق تری در مورد محصول دارند، عکس های خوب کاربران را متقاعد به خرید می کند.

3- سایت خود را برای سئو بهینه کنید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) موارد زیادی را در بر می گیرد و تلاش برای بهینه سازی می تواند شما را به یک جهت بهتری هدایت کند و از عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی است. اگر تازه شروع به کار کرده اید خود را در ذهن کاربر خود قرار دهید. مخاطبان هدف شما چگونه در مورد محصولات شما صحبت می کنند و آنها می خواهند چه چیزهایی را درباره ی آن بدانند؟

برای سئوی بهتر به مطالب داخل صفحه توجه کنید. محتوای درون صفحه ای به عناوین و توضیحات محصول، تصاویر، هر وبلاگ یا محتوای دیگری که شما دارید و غیره اشاره دارد. شما باید مطمئن شوید که محتوا به طور طبیعی از زبانی که مشتریان شما هنگام جستجوی محصولات مرتبط استفاده می کنند نوشته شده است و به سوالات آن ها پاسخ می دهد.

متا تگ ها نیز مهم هستند. (برچسب های عنوان، که مانند عنوان های یک موتور جستجو هستند، به موتور جستجو کمک می کنند تا بفهمد هر صفحه مربوط به چیست.) هر صفحه از وب سایت شما باید برچسب عنوان منحصر به فرد خود را داشته باشد. توضیحات متا خلاصه ای کوتاه از هر صفحه است. وقتی سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده می شود، کاربران قبل از هر چیز برچسب عنوان و توضیحات متای شما را می خوانند. بنابراین بسیار مهم هستند.

اگر با این مفاهیم آشنایی ندارید از یک افزونه استفاده کنید. افزونه یواست سئو شاید بهترین گزینه برای شما باشد. این افزونه بهترین و قدرتمندترین افزونه وردپرس برای بهبود سئوی سایت می باشد و به شما کمک می کند تا از مرتکب شدن به اشتباهاتی که در کاهش امتیاز سئو موثر هستند کمک می کند.

سئو از رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی است و با استفاده از این افزونه شما می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای سایت خود به کار ببرید و با رعایت اصول سئو در بخش عنوان، خلاصه، تعداد کلمات، لینک مطلب، استفاده از هدینگ ها و… سئوی سایت خود را بهبود دهید.

4- نظرات افراد را به اشتراک بگذارید.

در فضای رسانه های اجتماعی امروز، بازخورد مشتری همیشه مهم بوده است. خوشبختانه، این بدان معنی است که مشتریان راضی شما می توانند یکی از با ارزش ترین سلاح ها – یعنی توصیفات – در اختیار شما قرار دهند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که توصیفات و بررسی های افراد را در مورد میزان شگفت انگیز بودن محصولات خود ارائه دهید.

این موارد ممکن است در صفحات محصول، صفحه های فرود، صفحه قیمت گذاری، حتی صفحه اصلی شما نشان داده شوند. به همین ترتیب، درج سیگنال های اعتمادسازی می تواند یک روش عالی برای افزایش فروش آنلاین باشد، زیرا درک مطلوبی از نام تجاری شما را در ذهن مشتری ایجاد می کند و می تواند به طور بالقوه بر پیشگیری از تردیدها غلبه کند.

5- گزینه های کمتری را ارائه دهید.

برای بسیاری از مشاغل، این مفهوم از رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی است که به راحتی درک نمی شود. مطمئناً ارائه محصولات بیشتر راهی عالی برای افزایش فروش است. در حقیقت، در بسیاری از موارد، تنوع بیشتر در انتخاب می تواند منجر به عدم تصمیم گیری مشتریان شود، که به نوبه خود منجر به کاهش درصد فروش می شود. اگر طیف گسترده ای از محصولات دارید، ساختار سایت یا صفحات محصول خود را به گونه ای در نظر بگیرید که تا حد امکان گزینه کمتری به بازدید کنندگان ارائه دهد.

این مسئله احتمال غرق شدن بازدید کننده در ده ها محصول مختلف را کاهش می دهد. شما می توانید بر تعداد کمتری از محصولات تأکید بیشتری داشته باشید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که هرچه گزینه های بیشتری ارائه دهید، احتمال بازگشت مشتری و رفتن به جای دیگر بیشتر است.

6- در شبکه های اجتماعی مختلف محصولات خود را تبلیغ کنید.

رسانه های اجتماعی مکانی عالی برای تمرکز بر تبلیغات است زیرا می دانید که مردم وقت زیادی را در سیستم عامل های اجتماعی برای سرگرمی می گذرانند. اگر قصد خرید بیلبورد را داشتید، بهترین جاده برای نصب آن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به روش ابتدایی مشتریان برای برقراری ارتباط مستقیم با یک مارک تجاری هستند.

به تبلیغات در شبکه های اجتماعی فکر کنید و بررسی کنید که مخاطبان شما زمان خود را در چه پلتفرمی می گذرانند، سپس بر آن تمرکز کنید. برای بالابردن تعامل در شبکه های اجتماعی خود آن ها در سایت خود قرار دهید.

به زودی مقاله ای در مورد همین موضوع مهم منتشر خواهیم کرد و به اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت و راهکار و شیوه های تبلیغات و فعالیت در شبکه های مجازی را به شما آموزش خواهیم داد.

7- از پاپ آپ ها استفاده کنید.

اگر به دنبال افزایش فروش و درآمد خود هستید، پاپ آپ ها را نادیده نگیرید. سعی کنید پیشنهادات خود را در غالب پاپ آپ ها ارائه دهید. پاپ آپ ها دستورالعمل هایی هستند که مردم را به ثبت نام در خبرنامه، لیست نامه های پستی یا برنامه های وفاداری شما ترغیب می کند. استفاده از مناسب از آن ها تعداد مخاطبین موجود در پایگاه داده شما را افزایش می دهد (سرمایه اصلی در آینده برای بازاریابی ایمیل) و فروش آنلاین را نیز افزایش می دهد.

هنگام راه اندازی پاپ آپ، حتماً هر عنصر را برای حداکثر بهینه سازی آزمایش کنید. عبارت متنی، موقعیتی که در سایت شما نشان داده می شود و جریانی که بازدیدکنندگان در آن روند هدایت می کنند را آزمایش کنید. پیشنهادات مختلفی را آزمایش کنید و ببینید کدام یک از آن ها تعداد بیشتری ثبت نام را انجام می دهند. هرچه تعداد افرادی که در خبرنامه یا برنامه وفاداری شما ثبت نام می کنند بیشتر باشد، فروش بالقوه بیشتری خواهید داشت.

به زودی مقاله ای در مورد همین موضوع مهم منتشر خواهیم کرد و به اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت و راهکار و شیوه های تبلیغات و فعالیت در شبکه های مجازی را به شما آموزش خواهیم داد.

8- به مخاطبان خود پاداش دهید.

با افزایش محبوبیت تجارت آنلاین افراد انتظار پاداش و تخفیف ها را دارند. ارائه تخفیف، پیشنهادات اختصاصی و کوپن چیز جدیدی نیست، اما استفاده از آن برای جذب مخاطبان آنلاین خود ایده ای کاملاً جدید است. بدون شک برنده شدن در یک مسابقه باعث ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر می شود و به آن ها اعتماد به نفس و همچنین افزایش تعامل و بهره وری را می دهد و یکی از عوامل موفقیت و رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی است.

با کسب جایزه، آگاهی و شناخت مشتری بیشتر می شود. مشتریان از اعتبار شما اطمینان خواهند داشت و اعتماد و وفاداری بیشتری به کسب و کار شما خواهند داشت. اگر یک بار برنده جایزه شوید، با اعتماد به نفس بیشتری می توانید وارد شوید و خبر موفقیت های کسب و کار خود را منتشر کنید. شما می توانید کدهای کوپن را برای تخفیف دادن به مشتریان خود ارائه دهید، کاربران می توانند از وب سایت شما آن ها را دریافت کنند، این امر باعث بازدید سایت شما و فروش محصولات شما می شود. این کار مشتریان جدید را به خرید ترغیب می کند و به شما یک مشتری وفادار می دهد.

9- مشتریان وفادار ایجاد کنید.

حفظ مشتری همیشه آسان نیست، اما داده ها نشان می دهد که مشتریانی که وفادار هستند 67 درصد بیشتر هزینه می کنند. وفاداری مشتری به کسب و کار شما بسیار مهم است زیرا مشتریان مکرر در هر معامله هزینه بیشتری می کنند. مشتریان وفادار بیشتر احتمال دارد که خرید مجدد کنند و مراجعه کنند و یک پیشنهاد جدید را امتحان کنند. برای افزایش وفاداری مشتری سعی کنید تجربه آن ها را بهبود ببخشید.

مشتریان به یاد می آورند که چه برخورد خوبی با آنها شده است و در هر صورت، آنها معمولاً به دوستان و خانواده خود درباره ی شما می گویند و این می تواند برای شما به معنای تجارت بیشتر باشد. در واقع مشتریان وفادار به صورت رایگان می توانند برای شما تبلیغ کنند. به این نوع بازاریابی، بازاریابی ویروسی گفته می شود. ارتباط مکرر با مشتریان وفادار را در نظر داشته باشید و اطلاعات کسب کنید. این اطلاعات به شما اجازه می دهد بدانید کدام بسترها و روش های ارتباطی برای آن ها مناسب است.

10- قابلیت چت آنلاین را در سایت خود داشته باشید.

گفتگوی وب می تواند یکی دیگر از ابزارهای مفید برای مشتریان و کارمندان باشد. چت وب یکی از رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی است که به شما اجازه می دهد که به سوالات متداول پاسخ دهید و مشتری را به سمت منابع مفید سوق دهید. اگر کسی در سایت شما به دنبال کمک است، می تواند به راحتی با شما مکالمه ای را در چت باکس شروع کند. این رمز موفقیت فروشگاه اینترنتی کمک می کند تا تیم های پشتیبانی از مشتری در وقت خود صرفه جویی کنندو بر روی موارد مهم تر تمرکز کنند.

برای داشتن چت آنلاین استفاده از افزونه های چت زنده وردپرس بهترین انتخاب است. این افزونه ها یکی از مطمئن ترین روش های افزایش فروش است و باعث افزایش رضایت مشتریان از خدمات، پشتیبانی، مشاوره و… شما می شود.

11- امکان برقراری تماس های تلفنی را در سایت خود قرار دهید.

با تمام این فناوری موجود برای چت ، مهم است که قدرت یک تماس تلفنی خوب را فراموش نکنید. اگر می خواهیدبدانید چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشید به خاطر داشته باشید اگرچه سیستم های تلفنی خودکار ممکن است در هزینه های شما صرفه جویی کنند ، اما تماس های تلفنی می تواند باعث شود که مشتریان در صورت داشتن هرگونه مشکلی با شما به راحتی ارتباط برقرار کنند و در نهایت تجربه آن ها در سایت شما را بهبود ببخشند.

افزونه دکمه های تماس با ما می تواند به شما در قرار دادن این موارد کمک کند. این افزونه یک افزونه بسیار کاربردی برای تمامی سایت ها به منظور برقراری ارتباط بین مشتریان با مدیر سایت می باشد. با گسترش شبکه های اجتماعی در بین مردم سایت شما باید آیکون های شبکه های اجتماعی به جهت تماس با مدیریت سایت داشته باشد. این افزونه می تواند تمامی این موارد را در سایت شما قرار دهد.

12- گوگل ادز را امتحان کنید.

استفاده از گوگل ادز برای بازاریابی موتور جستجو این فرصت را به شما می دهد که بر روی کلمات کلیدی متمرکز شوید. بنابراین می توانید ابتدا در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر شوید. بازاریابی موتور جستجو  یک روش عالی برای تبلیغ وب سایت شما و یکی از رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی است زیرا به هیچ طرحی نیاز ندارد و می تواند در ایجاد ترافیک جدید بسیار موثر باشد

12- اطمینان حاصل کنید که فروشگاه شما برای تلفن همراه سازگار باشد.

با استفاده روزافزون از تلفن ها برای خرید آنلاین، شما باید مطمئن شوید که طراحی سایت شما مناسب موبایل است و خریداران می توانند خرید کنند، مهم نیست که از چه دستگاهی استفاده می کنند. بازرگانان همچنین می توانند از الگوهای طراحی و قالب های فروشگاه آنلاین استفاده کنند که از قبل تنظیم شده برای تلفن همراه ریسپانسیو هستند تا سایتشان کاربر پسند کند.

12- کپی عالی برای توضیحات محصولات داشته باشید.

توصیفات محصول شما به عنوان نیروی فروش شما عمل می کند. خوشبختانه نوشتن مطالب تبلیغاتی یا کپی رایتینگ چیزی نیست که به مدرک بازاریابی نیاز داشته باشد – فقط تمرکز بر آنچه مشتریان شما بیشترین ارزش را دارند. در اینجا یک لیست کوتاه از نکات برای کمک به توضیحات محصول خود برای افزایش تبدیل وجود دارد:

  • بر روی مزایا تمرکز کنید ، یعنی محصول چه کاری برای مشتریان انجام می دهد.
  • از کلمات ساده استفاده کنید و از اصطلاحات پیچیده پرهیز کنید.
  • برای بهبود خوانایی جملات کوتاه بنویسید.
  • انگیزه افراد برای خرید محصول خود را شناسایی کنید.
  • همانطور که در یک مکالمه صحبت می کنید یعنی لحنی صمیمانه توضیحات را بنویسید.

جمع بندی

از آنجایی که افراد امروزه بیش از هر زمان دیگری دامنه توجه کوتاه تری دارند شما باید یک وب سایت جذاب ایجاد کنید تا نظر افراد را جلب کند. بنابراین اگر صاحب تجارت الکترونیکی هستید و می خواهید خریداران از شما خرید کنند، باید بتوانید به سرعت توجه آن ها را جلب کنید و تجربه خرید را لذت بخش و آسان کنید. با در نظر داشتن رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی گفته شده در این مقاله می توانید این تجربه لذت بخش را ایجاد کنید و فروش اینترنتی خوبی داشته باشید.

منبع: ژاکت

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.